Příprava call centra pro pomoc seniorům s registrací na očkování začala ještě před spuštěním celostátního systému. „Linka sice bude v provozu od pondělí, ale do té doby musíme zajistit zázemí pro operátory a připravit je na to, co je čeká.“ říká vedoucí Regionálního dobrovolnického centra, Vlasta Faiferlíková.
Místnosti, ve kterých budou operátoři, bylo nutné nejprve přizpůsobit k dodržování vyhlášek vlády týkajících se nutných rozestupů mezi pracovníky. Hlavní sál Dobrovolnického centra TOTEM se stal s trochou nadsázky jednou velkou kanceláří. Z počátku bude zapojeno 8 operátorů, podle vytíženosti linky je nicméně možné jejich počet výrazně rozšířit.
Kromě prostor pro call centrum bylo také nutné vymyslet způsob, jakým bude vše probíhat. Senioři budou mít na výběr tři způsoby, kterými se mohou zaregistrovat. Nejjednodušší bude vše vyřídit po telefonu. Kromě toho bude možné přijít na některé z kontaktních míst a nebo k nim domů osobně přijde dobrovolník a vyplní s nimi registrační formulář.
K dispozici budou dvě linky:
město Plzeň – 374 780 960
Plzeňský kraj – 374 721 689
Kromě nich bude také pokračovat v provozu linka projektu “Mosty“ sloužící pro pomoc s každodenními problémy, jakými jsou třeba venčení psů, obstarání nákupu nebo doprovod k doktorovi.
Linka projektu Mosty: 374 790 399