18. ledna bylo v Mezigeneračním a dobrovolnickém centru TOTEM spuštěno call centrum pro pomoc seniorům nad 80 let s registrací na očkování proti nemoci covid-19. I měsíc po jeho spuštění zůstává zájem o tuto pomoc vysoký. Každý týden zde vyřídí několik set telefonátů. Pro Plzeňany je na čísle 374 780 960 a pro lidi žijící v jiných místech Plzeňského kraje na čísle 374 721 689 každý všední den od 9 do 15 hodin připraveno několik vyškolených dobrovolníků, kteří vyřizují vše potřebné. Nejprve zjišťují, zda je senior ochotný vyřídit registraci po telefonu, chce raději osobně přijít na některé z kontaktních míst nebo jestli je nutné vyslat dobrovolníka osobně k němu domů.
V první fázi je potřeba získat osobní údaje, na základě kterých je provedena základní registrace. Ve chvíli, kdy stát pošle do Plzeňského kraje vakcíny, získá TOTEM k jednotlivým registracím tzv. PIN2, který umožňuje zaregistrování na konkrétní termín očkování. V tuto chvíli přichází druhá fáze. V té operátoři call centra zavolají seniorovi se základní registrací a sdělí mu datum a čas na který je objednaný. Kromě toho mu nabídnou pomoc dobrovolníka, který je doprovodí na očkování, počká tam s nimi a potom je odvede zpět domů.
„V tomto okamžiku hlídáme termíny na očkování pro více než 300 seniorů, kteří nemají nikoho, kdo by jim pomohl. Je samozřejmě vždycky lepší, když se najde někdo z rodiny, kdo tuhle službu poskytne seniorovi přímo. A vlastně máme radost, že se tahle „rodinná akce“ spojená s registrací daří. Dává nám to zprávu, že se mnoho rodin o své seniory zajímá a podpoří je.“ Říká ředitelka TOTEMu Vlasta Faiferlíková.
Dodává ovšem bohužel také, že je ubíjející několikrát za den vysvětlovat, že rychlost objednání na konkrétní termín není v rukou operátorů. Vakcíny je bohužel stále ještě nedostatek a jejich distribuci zajišťuje stát. „Na druhou stranu už jsme zprostředkovali mnoho očkování a každý člověk, kterému jsme pomohli je pro nás důkazem toho, že má naše práce smysl.“